GOLDENwork

50 urte baino gehiago dituzu? Hauek dira etorkizuneko sektoreak -II.

X belaunaldia: 40-50 urte

Fase osoago batera iristen gara, heldutasun profesional eta pertsonala du ezaugarri. Adintarte hau helburu berriak lortzeko etapa erabakigarria da eta bertan lortzen da garapenik handiena erakundeen barruan, egonkortasuna eta segurtasuna aurrekoetan baino askoz nabarmenagoak eskainiz.

Profesional hauek osagai estrategiko handia eta anbizio profesional sendoa dute, non soldata garrantzitsuagoa den. Halaber, enpresatik kanpo dauden postu, irteera eta/edo beste proiektu garrantzitsuenetarako lehia posibleak gertatzen direnean.

Horrez gain, ezagutza berriak aberasten dituzten alternatiba osagarriak bilatu ohi dira, hala nola, prestakuntza, coaching edo tutoretza saioen bidez irakaskuntzara pasatzea, horrela etapa profesional ezberdinetan lortutako ezagutzak partekatuz.

Enpresentzat, kontratatzeko profil profesional garestiena da eta, aldi berean, gaur egungo mundurako emankorrena eta prestatuena: prestakuntza, esperientzia luzea eta teknologien ezagutza ona. Bere negozio-heldutasuna, kaudimena termino profesionaletan, negozio-ikuspegia eta ikuspegia ditu, presioa bere gain hartzeko eta sor daitezkeen gatazkak konpontzeko gai dena.

 

Baby Boom Generation - 60 urte

Profesional hauek konexio profesionalaren azken fasean daude. Trantsizio-etapa bat da, eta beraz: transferentzia, prestakuntza eta ondorengotza plana. Badaude etapa hau amaitu ez dutela sentituz gero, behin-behineko kudeaketa-proiektuetan parte hartzea eta beren gaitasunak ustiatzen jarraitzea erabakitzen duten profesionalak (era berean, langile autonomoek, hala nola medikuek eta beste langile autonomoek, beren lanaren luzapena erabakitzen dute).

Heldutasun profesionalean gorenera iritsi den pertsona bat duten enpresek abantaila handia dute: konpromiso maila altua eta euren ezagutzak partekatzen jarraitzeko borondatea erakundean, gatazkak konpontzeko erraztasunarekin. Enpresen erabaki garrantzitsuenak gidatzen dituzten pertsonak dira eta haiek osatzen dituzten talde desberdinak gidatzen dituztenak dira.

 

Denbora kudeatzaile ona al zara?

Gaur egun, denok gabiltza presaka lanean eta hortik kanpo. Beti daukagu zeregin zerrenda luze bat egiteko, eta askotan egunero ditugun orduak ere ez dira nahikoa. Denbora kudeatzen ikasi behar dugula esaten digute, baina errealitatea da denbora hori dela: 24 ordu. egun bat guztiontzat!

 

Nola lor dezakegu geure burua higatu gabe?

Lehentasunak ezartzen jakitea, hau da, zereginen premia eta garrantzia zehazten jakitea ezinbestekoa izango da; baita, noski, utzi alferkeria eta atzerapena, dena “biharko” uzteko “arte” hori baino ez dena... ezaguna al zaizu hori? Baina ba al dago kontuan hartu beharko genukeen beste zerbait? Jarraian, zure eguneroko bizitzan profesional produktiboagoa eta eraginkorragoa izaten lagunduko dizuten 10 gako ematen dizkizugu.

 

Lanean produktiboagoa izateko 10 gako

  1. Saihestu ataza anitzak. Egia esan, ezin ditugu hainbat gauza aldi berean egin, benetan garrantzitsua den zerbait bada eta horrek gure arreta handiena eskatzen badu. Aitor ezazu!
  2. Zaindu zure ingurunea. Bilatu kontzentratzea erraza den leku bat, identifikatu zure denbora-lapurrak eta kontrolatu zerk distraitzen zaituen. Batzuetan, adibidez, hobe izango zaizu mugikorra itzaltzea edo denbora luzez isilik jartzea. Probatu eta ikusi!
  3. Jarri denbora muga bat zereginei. Zehaztu zenbat denbora beharko duzun bakoitzean. Hasieran konplikatua izango da, baina pixkanaka gauza bakoitzak eskatzen duen dedikazioarekin errealistago bihurtuko zara. Horrek zure denbora hobeto antolatzen lagunduko dizu.
  4. Antzeko zereginak taldekatu eta sistematizatu. Adibidez, egin denbora tarte berean dituzun telefono dei guztiak edo inprimatu behar duzun guztia aldi berean. Gainera, lan arruntenak gero eta denbora gutxiago behar izateko moduak edo prozedurak garatzea. Automatizatu!
  5. Egin lehenik gustuko ez duzuna. Borondate handia eskatzen du, baina ondo pentsatu... Freskoago, kontzentratuago egongo zara. Gehien gustatzen zaizunarekin hasten bazara, azkenean behar duzuna baino are denbora gehiago emango duzu, eta pixkanaka gutxien gustatzen zaizunarekin nekatuko zara. Ez erori tranpan!
  6. Zerbait erraza eta azkarra sortzen bada, egin orain! Ez idatzi ere egin, ziur asko denbora gehiago galduko duzulako egiten berehala egiten baino.
  7. Saihestu perfekzionismoan erortzea. “Ideala ongiaren etsaia da”, dio esaera ezagun batek. Beraz, zeregin bat egiten ari zarenean, galdetu zeure buruari ea zure buruarekin zorrotzegia ari zaren, esandako zereginak behar duen bikaintasun-mailak dagoeneko badu!
  8. Aprobetxatu eskura dituzun baliabideak eta tresnak. Zorionez, teknologiak aplikazio ugari eskaintzen dizkigu, aprobetxatu ditzakezun askoz eraginkorragoak izateko. Izan jakin-mina eta bilatu zure bizitza errazten dizutenak! Adibidez, lineako egutegia edo agenda, zure fitxategien hodeian ostatua, proiektuen kudeaketa txantiloiak, etab.
  9. Planifikatu eta antolatzeko denbora tarteak erreserbatu. Egin duzunaren jarraipena egin, oraindik pendiente duzuna, sortu dena eta kontuan hartu ez duzuna... Horrek batzuetan birplanifikatu eta berrantolatu behar izatea eskatuko du.
  10. Errekonozitu zure energia-kurba eta egon zaitez forman. Azkenik, zure biorritmoak ondo ezagutzea ere garrantzitsua da, jakitea nola funtzionatzen duzun onena eta zenbat aldiz gelditu behar duzun bateriak kargatzeko. Eta, noski, ez ahaztu dieta osasuntsua egitea eta ariketa batzuk egitea, ezinbestekoa zure kontzentrazio eta produktibitate mailarako.

Erakundeek produktiboak izan behar dute arrakasta lortzeko, horregatik egunero garrantzitsuagoa da horietan lan egiten duten profesionalak oso eraginkorrak izatea. Zure kasuan profesional autonomo gisa lan egiten baduzu, zure denbora are baliotsuagoa izango da zure ondasun garrantzitsuenetako bat izango baita. 


Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.