GOLDENnews

Cava unibertsalenaren 50 urteak

Cordón Negrok bere 50. urteurrena ospatzen du 2024an, 1974an abian jarri zenetik mundua konkistatu duen estilo jai, informal eta dotoreari eutsiz. Markak mugarri garrantzitsu hau Bartzelonan ospatu du 70eko hamarkadako kultur panoraman kokatutako nazioarteko festa batean eta denboran orainaldira bidaiatuz. Cordón Negroren irudi berria eta Freixeneten logotipo berria ere aurkeztu dira ospakizunean.

Cordón Negro Josep Ferrer, Freixeneteko egungo ohorezko presidentearen eskutik jaio zen, bere izpiritu berritzailearekin eta nazioarteko bokazioarekin cava gazte eta fresko bat sortu nahi izan zuen Europako kontsumitzailearen gusturako eta era apurtzailean aurkeztu nahi izan zuen, ikoniko bihurtu den beltz mate koloreko botila esmerilatu batean. Bitxia bada ere, lehen arrakasta lortu zuen Estatu Batuetan izan zen; 1983an gehien saldu zen ardo aparduna izan zen eta The Black Bottle izenarekin ezagutzen zen herrialdean.

Ondoren, 1 zenbakia Erresuma Batura, Kanadara, Suediara, Suitzara, Japoniara, Frantziara eta beste hainbat herrialdetara iritsiko zen, munduan gehien esportatzen den cava bihurtuz. Markaren publizitate estrategia diferentzialak eta abangoardiakoek berebiziko garrantzia izan zuten hedapen indartsu horretan. Horrela, Cordón Negrok ardo apardunen zaleak konkistatu zituen, gaur egun den ikono bihurtu arte, bost kontinenteetako 130 herrialde baino gehiagotan presente.

Baina Cordón Negroren eragina lurreko mugetatik haratago doa. 1992ko Bartzelonako Olinpiar Joko gogoratuetan eta MotoGP sarietako adrenalina bezalako momentu gogoangarrietan parte hartu du, bi ekitaldietan cava ofizial gisa. Atmosfera gainditu du Helena Kondakova astronauta MIR Espazio Estazioan laguntzeko, eta 1994an kanpoaldeko espaziora iristen den lehenengo aparduna izan zen.

 

Markak ‘packaging’ eta logotipoa estreinatzen ditu

Bere 50. urteurrenaren barruan, Freixenet Cordón Negrok bere bereizgarri, dotoretasun eta modernitatean ezaugarri dituen irudi berri bat plazaratzen du. Diseinu berriak marka berritzen du, bere ikur ikonikoak biltzen ditu eta Freixenet-en logotipo berria aurkezten du. “Diseinu berria premiumagoa eta seguruagoa da. Freixenet lehiatik bereiziko du eta gure ospea indartuko du marka berritzaile, aurrerakoi eta bezeroari begira”, dio Pere Ferrer-ek, Grup Freixeneteko CEO eta presidenteordeak. Cordón Negroren aurkezpen berriak ingurumena errespetatzen du eta mini formatuaren kasuan, botilaren pisua eta plastikoaren erabilera murriztu dira, eta formatu estandarrean material jasangarriagoak erabiltzen dira aurrealdeko etiketan laminazioa baztertzen da.

2024a ere une ezin hobea da Freixenet-en logotipo berria munduan aurkezteko, aurten 110 urte bete direlako Pere Ferrer Boschek eta Dolors Sala Vivék marka sortu zutenetik 1914an. Logo berria Cavas Freixenet-en fatxada paregabean inspiratuta dago. Sant Sadurní d’Anoia, Joan Torras Puig arkitektoak diseinatua. Markaren oinarri diren balio iraunkorrak eta etorkizuneko arrakastaren gakoak adierazten ditu. Logotipoak marka handi guztiek beren identitatean bilatzen dutena biltzen du, baina gutxik aurkitzen dute: diseinuaren atzean dagoen istorio bakarra eta esanguratsua. “Logo berriak oihartzun handia du kontsumitzaileengan”, dio Martina Obregón Freixeneteko CMO globalak. “Freixenet marka ez da gure produktu ikonikoen etiketa soilik, bizitzarekiko zure nahiak eta jarrerak adierazten dituen esperientzia emozional bat da”, azpimarratzen du.

 

Iraultza berritzailea sektorean

Cordón Negro freskotasunagatik estimatutako cava arina da, azidotasun oso orekatua duena. Penedeseko hiru barietateen nahasketa batek osatzen du: Parellada, Macabeo eta Xarello. Benetako iraultza izan zen sektorean, bere diseinu modernoagatik eta ekoizpen prozesu berritzaileagatik, tenperatura kontrolatuan hartzitu zuen lehen cava izan baitzen bere usainak eta freskotasuna hobetzeko. Cordón Negro modu berezi honetan enologikoki sortu zen publiko anglosaxoia liluratzeko, ardo apardun aromatiko eta freskoen zaleak. Horri esker mundu osoa konkistatzen amaitu zuen. Gainera, bere kalitatea nazioartean aitortua izan da aditu zorrotzenen aldetik hainbat alditan. Azpimarratzekoa da munduko cava onenaren eta Espainiako ardo apardun onenaren domina, 2021ean, The Champagne & Sparkling Wine World Championships ospetsuak Tom Stevenson idazle eta ardo-kritikari britainiar entzutetsuak zuzendutako Cordón Negro Brut Magnum-i emandako domina, 2021an eta 2022an.

 

Freixenet Cordón Negroren mugarriak

• 1974. Cordón Negro mundu mailan abian jartzen da.

• 1983. Lehana salmentetan AEBetan.

• 1985. Freixenet, cavaren munduko liderra, Cordón Negroren arrakastari esker batik bat.

• 1992. Bartzelonako 92 Jokoetako cava ofiziala.

• 1992. Lehana apardunen salmentetan Erresuma Batuan.

• 1994. Helena Kondakova astronautak Gabonak ospatzen zituen MIR Nazioarteko Geltokitik Cordón Negorekin.

• 1994. Cordón Negroren “botila-kotxea” agertzen da.

• 1995. Munduan gehien esportatzen duen cava, 100 herrialdetan presentzia duena.

• 1999. Munduko salmenten errekorra, milurteko ospakizunek bultzatuta.

• 2003. MotoGP ospakizunetako cava ofiziala.

• 2019. Lehena ardo apardunen salmenta Frantzian.

• 2019. New Yorkeko Times Squareko pantailetan iragarkia.

• 2021. Cordón Negro Brut Magnum, munduko cava onena The Champagne & Sparkling Wine Txapelketan.

• 2024. 50. urteurrenaren ospakizuna.

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.