NURIA GIL CALVIÑO
Erasmus Plus programak erabat eraldatu du Europako helduen hezkuntzaren panorama mende laurden batez. Sortu zenetik, Europar Batasunaren ekimen enblematiko honek etengabeko ikaskuntzarako aukerak eman dizkie milioika helduri, nazioarteko prestakuntzarako sarbidea demokratizatuz eta garapen pertsonala eta profesionala sustatuz, unibertsitateko ikasgelaren muga tradizionaletatik haratago.
Kulturen arteko dimentsioa funtsezko beste zutabe bat da: parte-hartzaileen % 94k Europaren kontzientzia eta kultura-aniztasunaren ulermen handiagoa garatzen du, eta, horrela, Europako herritartasun kohesionatuagoa eta solidarioagoa eraikitzen laguntzen du.
2030eko horizonteak erronka liluragarriak eta aurrekaririk gabeko aukerak planteatzen ditu Erasmus Pluserako helduen sektorean. Etengabeko ikaskuntzako Europako agendak programaren etorkizuna osatuko duten hiru ardatz eraldatzaile lehenesten ditu.
Helburua da 2030erako parte-hartzaile helduen kopurua bikoiztea, arreta berezia eskainiz landa-eremuei, 55 urtetik gorako pertsonei eta kalteberatasun-egoeran dauden kolektiboei. Modalitate hibridoek eta birtualek muga geografiko eta ekonomikoak gainditzea ahalbidetuko dute.
"Erasmus Plusek erakutsi du inoiz ez dela berandu ikasteko. Programak, banakako bizitzak eraldatzeaz gain, Europako gizarte-ehuna indartzen du, elkartasuneko, aniztasuneko eta herritartasun aktiboko balio partekatuak sustatzen baititu. Hurrengo 25 urteetan are eraldatzaileagoak izango direla agintzen dute. "
— Mariya Gabriel, Berrikuntza, Ikerketa, Kultura, Hezkuntza eta Gazteriako Europako komisarioa
Eraldaketa teknologiko bizkorreko, zahartze demografikoko eta gaitasunak etengabe eguneratzeko premiaren testuinguruan, Erasmus Plus funtsezko tresna da Europa inklusiboagoa, lehiakorragoa eta kohesionatuagoa eraikitzeko. Helduen hezkuntzan inbertitzea ez da garapen indibidualeko kontua soilik, baizik eta erresilientzia sozialeko eta oparotasun partekatuko estrategia kolektiboa.