Hello Kittyk, katu belarriak eta lazo gorri txikia dituen pertsonaia adoragarriak, 50 urte betetzen ditu. Urte honetan zehar, ekitaldi bereziak eta oroimenezko kaleratzeak egin dira urrezko mugarri hau ospatzeko. Hala ere, sorpresarik handiena Sanrioren eskutik heldu zen, pertsonaiaren jabe den konpainia: Hello Kitty ez da katu bat, neska bat baizik.
Jill Koch-ek, Sanrioko marketin eta marken kudeaketako presidenteorde seniorrak, Today programa amerikarrerako egindako elkarrizketa batean agerian utzi ditu pertsonaiari buruz ezezagunak ziren hainbat datu. Azaldu duenez, “Londreseko aldirietan jaio eta hazi zen bere ahizpa biki Mimmyrekin, bere gurasoekin eta Charmmy Kitty bere katu maskotarekin”.
Horrez gain, “hiru sagar pisatzen dituela eta bost sagar altu” dituela agerian utzi du; errebelazio honek mundu osoko Hello Kitty zaleak harritu ditu. Hamarkadetan zehar, pertsonaiaren benetako izaera eztabaidatu dute, baina baieztapen ofizialak harrituta utzi ditu asko. Ezustekoa izan arren, Hello Kittyk mundu mailako ikono bat izaten jarraitzen du, bere ondareak belaunaldiak inspiratzen jarraitzen du eta bere irudia 130 herrialde baino gehiagotan dago oraindik.
Adierazpen berri hauekin, galdera sortzen da Hello Kitty gizaki-katu antropomorfotzat har ote daitekeen. Zutik ibiliz, arropa jantzita eta neska baten antzeko bizitza biziz, bi espezieen arteko muga lausotu egiten da.
Bere benetako identitateari buruzko azken errebelazioa izan arren, Hello Kitty ikono global bat izaten jarraitzen du. Hasiera batean Yuko Shimizu-k diseinatu zuen 1974an, marrazki bizidunak Japonian jarri ziren martxan urte horretan bertan eta 1976an Estatu Batuetara iritsi zen. Orduz geroztik, munduko marka ezagunenetako bat bihurtu da, 130 herrialde baino gehiagotan presente eta 4.500 milioi euro baino gehiagoko irabaziak lortu dituena 2023an bere markako produktuetan soilik.
Zalantzarik gabe, Hello Kitty-k hainbat belaunaldi markatu ditu bere adiskidetasun eta positibotasunaren irudi eta mezu maitagarriarekin. Bere 50. urteurrena bere arrakasta komertzialaren ospakizuna izateaz gain, pertsonaiak mundu osoko jendearekin harremanetan jartzeko duen gaitasunaren omenaldia da.
Hello Kitty Japoniako Sanrio konpainiak ekoitzitako marka eta fikziozko pertsonaia da eta aspalditik konpainia honetako ezagunena da. Yuko Shimizu-k diseinatu zuen eta lehen produktua Japonian 1974an eta Estatu Batuetan 1976an merkaturatu zen. Shimizu-k egindako lehen diseinuaren ondoren, Yuko Yamaguchi Hello Kitty-ren diseinatzaile ofiziala bihurtu zen eta hogei urte baino gehiago daramatza diseinatzen Hello Kitty produktuak eta osagarriak.
Pertsonaia bobtail katu zuri bat da, lazo arrosa bereizgarria edo beste apaingarri bat duena ezker belarrian. Ez du ahorik sentimenduak ez adierazteko eta ikusten duen pertsonak bere gogoegoera islatzen du bertan. Hainbat internautek honen inguruko espekulazioak eta istorioak sortu dituzten arren, gauza misteriotsu edo beldurgarriak egotziz, krepypasta famatuak. Bere historiaren arabera, Londrestik kanpo bizi den hirugarren mailako betiko ikaslea da. 1976an, copyrighta lortu zuen eta gaur egun nazioartean ezaguna den marka da. Hello Kitty lineak 250 milioi euro inguru sortzen ditu urtero lizentzien salmentatik.
Hello Kitty 1974an kaleratu zenetik, berehala agortu zen, eta Sanrioren salmentak zazpi bider handitu ziren 1978ra arte. Aldianaldian argitaratzen dira gai ezberdinetako Hello Kitty serie berriak, egungo joerei jarraituz. Yuko Yamaguchik, Hello Kittyren historia gehieneko diseinatzaile nagusiak, esan du modan eta zineman inspiratzen dela diseinu berriak sortzerakoan.
Sanrioren arabera, 1999an Hello Kitty urtean 12.000 produktu ezberdinetan agertzen zen. 2008an, Hello Kitty izan zen Sanrioren resoaren arduraduna eta Hello Kitty markako 50.000 produktu ezberdin baino gehiago zeuden 60 herrialde baino gehiagotan. 2007an hasita, Japoniako joerei jarraituz.
2014ko abuztuan, Time aldizkariak Yuko Yamaguchi diseinatzailea elkarrizketatu zuen, eta diseinuak ahoa falta izanaren arrazoiak azaldu zituen:
“Berari begira daudenek bere sentimenduak proiekta ditzaten, aurpegi espresiboa baitu. Kittyk pozik dirudi jendea pozik dagoenean. Tristea dirudi triste daudenean. Arrazoi psikologiko honengatik uste dugu ez duela emozio bati lotu behar eta horregatik ez duela ahorik”.
Animen eta animaziozko film batzuetan Hello Kittyk ahoa du eta baita neska ahots leun batekin hitz egiten du. Besteak beste, ‘Hello Kitty Paradise’ eta ‘Hello Kitty’s Furry Tale Theater’ telesaioan ikusten dugu hori. Animaziotik kanpo, ez da inoiz aho batekin irudikatu, bere sortzaileak diseinatu zuen bezala.
Ezagutzen den lehenengo Hello Kitty animaziozko serie estatubatuarra (Japoniarekin batera ekoiztua) ‘Hello Kitty’s furry tale theater’ izan zen. Estatu Batuetan emititu zen The Family Channel-en. ‘Hello Kitty and Friends’ anime serie japoniarra Japoniako TVbjuuug Tokyo katean eta Estatu Batuetako CBSn eman zen 1991n. Seriean, Kitty bere gurasoekin, Mary eta George Whiterekin, eta bere ahizpa biki Mimmyrekin bizi den neskatila bat da.