"Jokatu berriro"; Hori da garun paralisia duen pertsona batek inplante bati esker egin ahal izan duena. Diziplina anitzeko ikertzaile talde batek aurkeztu zuen, hatz mugimenduak detektatzeko eta deskodetzeko gai den pertsona paralitiko batean garuna-ordenagailu interfazea ezarri zuen. Sistemak zehaztasun maila lortu zuen, bideo-joko batera jolasteko aukera ematen zion.
Jende asko ezintasun motriz larriekin bizi da. Oinarrizko behar asko asetzen badira ere, oraindik gabeziak daude gizarte eta aisialdiko jardueretan, hala nola, bideojokoetan.
Bizkarrezur-muineko lesioak dituzten bi pertsonak garunarekin beso bioniko bat kontrolatzeaz gain, ukimen-ertzak, formak, kurbadurak eta mugimenduak ere sumatu dituzte, orain arte posible ez zen zerbait.
Garunaren eta ordenagailuaren interfazeak motor berreskuratzeko irtenbide posible gisa onartu dira, baina teknologia honen egungo adibideek mugimendu konplexuekin borrokatu dute, hala nola, hatz-mugimendu indibidualekin, idazteko, musika-tresnak jotzeko edo bideo bat erabiltzeko baliagarriak diren jardueretarako. joko kontrolatzailea.
Garun-ordenagailu interfaze berriak garunaren eta ordenagailu baten edo kanpoko beste gailu baten arteko komunikazio lotura zuzena emateko gai dira. Gailu hauetako sofistikatuenek mugimendua kontrolatzen duten garuneko zatietan kirurgikoki jartzen diren sentsoreak erabiltzen dituzte.
Interfazea eskuen mugimendua kontrolatzeaz arduratzen den garuneko eskualdean ezarri zen, ezkerreko zirkulu prezentral izenekoa, goiko eta beheko gorputz-adarraren paralisia duen pertsona batean.
Sistemak hatz-mugimenduak zehaztasunez aurreikusteko gai izan zen, parte-hartzaileari hiru hatz-talde oso desberdin kontrolatzeko aukera emanez, bi dimentsioko erpuruaren mugimenduak barne, esku birtual batean.
Sistema honek lehen lortutakoa baino zehaztasun eta mugimendu askatasun maila handiagoa lortu zuen. Orduan egileek hatz-kontrol horren aplikazioa bideo-joko batera zabaldu zuten. Interfazeak deskodetutako hatz-mugimenduak drone birtual baten abiadura eta norabidea kontrolatzeko programatu ziren, parte-hartzaileari gailua hainbat oztopo ibilbidetan zehar gidatzeko aukera emanez, bideo-joko baten barruan.