F. JAVIER SÁNCHEZ MARCOS
John Maddenek zuzendutako Marigold Hotel exotikoak (2011) erretirodun britainiar talde bat aurkezten digu. Hainbat arrazoi ekonomiko eta pertsonal direla medio, Indiako Jaipur hiriko erretiratuentzako luxuzko hotel bat izango dela uste dute. Aurkitzen dutena, ordea, ia zutik mantentzen ez den hondatutako eraikin bat da, Sonny Kapoor (Dev Patel) gazte eta sutsuak kudeatua, mendebaldeko adinekoentzako lehen mailako helmuga bihurtzea amesten duena. Zinezkotasunarekin Brillaren Izar Zerrenda Judi Dench, Maggie Smith, Bill Nighy, Tom Wilkinson, Penelope Wilton, Celia Imrie eta Ronald Pickup aktoreek antzeztu zuten. Pertsonaia bakoitzak istorio berezi bat dakar berekin: Evelyn (Dench), estreinatu berri den alargun bat, bere kabuz lehen aldiz baliatu behar dena; Graham (Wilkinson), Indiara itzultzen den epaile bat, gaztaroko arazoak konpontzeko; Douglas eta Jean (Nighy eta Wilton), finantza-arazoak eta arazo emozionalak dituen senar-emazte bat; Madge (Imrie) eta Norman (Pickup), bere urrezko adinean erromantzea bilatzen; eta Muriel (Smith), Indiara aldaka-ebakuntza baterako bidaiatzen duen emakume arrazista bat.
Hirugarren Adina: Ez Amaiera bat, Kapitulu Berri bat baizik
Filma Deborah Moggachen "Tontoak, agure hauek" eleberrian oinarritzen da, baina pantaila handirako egokitzapen esanguratsuak ditu.
Zahartzeari buruz duen ikuspegi freskagarriak bihurtzen du El Exótico Hotel Marigold. Amaierarantz halabeharrezko gainbehera gisa aurkeztu beharrean, filmak aukeraz betetako etapa gisa erakusten du. Protagonistek, beren aurreko esperientzietatik guztiz at dagoen ingurune bati aurre egin behar diotenean, erabaki behar dute beren lehengo izaerari atxikitzea edo esperientzia berrietara irekitzea.
Evelynek bere blogean ikusten duenez: "Zaila ez da begiratzea, ikustea baizik"
Esaldi honek pertsonaien eraldaketa nagusia laburbiltzen du: benetan ikusten ikastea, beren begiak eta bihotzak errealitate, harreman eta mundua ulertzeko modu berrietara irekitzen ikastea.
India Eraldaketa Katalizatzaile gisa
India aukeratu izana ez da kasualitatea. Kultura britainiar erreserbatuaren eta Jaipurren zalaparta, kolore eta kaosaren arteko kontrasteak eremu perfektua sortzen du, pertsonaiek beren aurreikusmoldeak birplanteatu behar izan ditzaten. Filmak "Ekialdeak salbatutako mendebaldarraren" tropo kolonialean erortzea saihesten du, horren ordez, pertsonaiek kulturarekin eta tokiko pertsonekin benetako harremanak dituzten erretratu ñabartuagoa aurkeztuz.
Hirugarren adineko pertsonaietan oinarritzen den arren, filmak adin guztietako ikusleengan entzuten diren gai unibertsalak jorratzen ditu: