GOLDENfashion

Pedro del Hierro markak mende erdiko historia ospatzen du

Tendam taldearena den Pedro del Hierro markak 50 urteko esperientzia ospatzen du 2024an. Hori dela eta, erakusketa bat prestatzen ari da, eta, horrekin, bere sortzaileari omenaldia egingo dio, 2015ean hil zen enpresaren izena duen diseinatzaileari. Erakusketa irailaren 10ean inauguratuko da Madrilgo Lázaro Galdiano Museoan eta izenburu hau izango du: Pedro del Hierro: Maisutik markara.

Laura Cerrato arte historialariak zuzenduta eta La Fábricarekin elkarlanean, atzera begirako honek diseinatzailearen ibilbidea errepasatuko du. Pedro del Hierro 70eko hamarkadaren erdialdean egin zen ezagun. Neurrira egindako moda jantzigintzarekin (prêt-à-porter), uztartzearen aldeko apustua egin zuen, publiko zabalari zuzendutako jantziekin.

Bere markaren presentzia merkatuan zabaltzeko gogoz, Cortefiel taldearekin aliantza sinatu zuen, gero Tendam izango zena. 1999an, marka Tendam berriak erabat eskuratu zuen. Diseinatzailea 2015ean hil zen, Espainiako Moda Ganberan sartu zen gazteena izan zena, 28 urterekin han sartuz. Gaur egun, bertako sormen zuzendariak Nacho Aguayo eta Álex Miralles dira.

Markak ohorezko sari bat jaso berri du Espainiako Moda Akademiaren Sarien lehen edizioan. Markak bere 50. urteurrenaren ospakizuna irailaren 12an Madrilgo erdigunean egingo den moda desfile batekin osatuko du, MBFWMadrilgo pasarelaren barruan.

 

Pedro del Hierroren biografia

Pedro del Hierro Madrilen jaio zen 1948ko urrian, Pedro Mozos margolari eta irakaslearen semea. Goi-mailako joskintzara dedikatzen zen batez ere, pertsonaia handientzako eta baita Espainiako Errege Etxerako enkarguak eginez. Denborak aurrera egin ahala, kalitatezko prêt-à-porter prest bilakatzen joan zen, eta horrek Cortefielen arreta erakarri zuen. Madrilgo pasarelako ohiko diseinatzaileetako bat izan zen.

1976an aurkeztu zuen bere lehen moda-bilduma, urte berean Goi Joskintzako Ganberan sartu eta bere estilo sortzaile eta berritzailea lantzen hasi zen, modernitatearen erreferentzia izan zena. 1989. urtean bere bildumak Cortefiel Taldean txertatu zituenean, bere boutique propioa saltoki handi batean zuen lehen diseinatzaile espainiarra izan zen.

Urte batzuk geroago, bere diseinuak merkaturatu zituen bere dendetan, PdH dendetan. 2003an markaren sormen zuzendaritza utzi behar izan zuen bihotzeko arazoengatik. 2012an Carmen Marchek ordezkatu zuen markaren buru ikusgai gisa. Madrilen hil zen 2015eko apirilean, 67 urte zituela, bere osasun gaitzengatik.

 

I. Espainiako Moda Sariak

Bestalde, ekainaren 13an Espainiako Moda Sarien lehen edizioa ospatu zen Madrilen, Espainiako Moda Akademiaren Fundazioak (FAME) eta Espainiako Irrati Telebistak (RTVE) antolatuta, Nieves Álvarez modeloak aurkeztuta.

Irabazleak Espainiako Moda Akademiaren Fundazioko 129 Akademikoek bozketa bidez aukeratu zituzten, Cristóbal Balenciaga euskal diseinatzailearen ondarearen omenaldi batean.

 

Gaueko saridunak

Moda-bilduma onenaren saria Acromatyx firmarentzat izan zen Franx de Cristal eta Xavi García sortzaileek bildutako Follow Me 004 lineagatik. “Gure talde osoarena den saria da. Zirraragarria da sentiarazten zaituen artistekin sortzea”, adierazi zuten saria jasotzea.

Oinetako, bitxi eta osagarrien bilduma onenari dagokionez, Suma Cruz-i eman zitzaion errekonozimendua Índico bitxiengatik, Susana Cruzek, bere sortzaile eta sormen-zuzendariak aintzat hartuta.

Talentu berri onenaren saria Carlota Barrerarentzat izan zen, fundazioko adituek aintzatetsitako diseinatzaile independentea.

Bilduma-aurkezpen onenari ere aintzatespena izan zen, Oteyza markarentzat izan zena ‘Merina’-gatik, moda, dantza, musika elektronikoa eta arte bisualen ikuskizuna. Artile merinoaren historian zehar Espainiako sorkuntzaren aurrerapena erakusten du, materialaren jatorritik abangoardia gorenetaraino. Caterina Pañeda eta Paul García de Oteyza sormen zuzendariek jaso zuten saria.

 

Diseinutik harago

Sari-gala oso osatua izan zen eta diseinuaren sormen eremutik haratago sariak eta aintzatespenak aurkeztu zituen. Hala, enpresa-proiektu onenaren saria ehungintza eta moda jasangarrirako teknologietan espezializatutako ‘Jeanología’-rentzat izan zen. Enrique Silla enpresako zuzendari nagusiak jaso zuen saria eta azaldu zuenez, “jantzi bat ezin da ederra izan planetari kalte egiten badio. Hau da ‘Jeanología’-n gure teknologiarekin saihestu nahi duguna. Ikusgarritasuna ematen diegu sormenen ametsak posible egiten dituzten ingeniari eta teknologo horiei”.

Sari bat ere eman zioten Espainiako modaren nortasunaren enbaxadoreari, eta Rossy de Palma aktoreari eman zioten. Lan arrazoiengatik galara joan ezin izan bazuen ere, bideo bat utzi zuen eskertzeko eta kategoriako kideekin gogoratuz: Jesús María Montes-Fernández, Juana Martín, Lorenzo Caprile eta Nieves Álvarez.

Espainiako Modaren Sustapen eta Hedapenaren saria Madrid is Fashion ekimenak jaso zuen, diseinatzaile espainiar moda-marken negozio-aukerak nabarmendu eta sortu nahi dituen proiektua. Daniel Pérez zuzendari estrategikoak eta Tamara Alcalde proiektuaren koordinatzaileak jaso zuten.

Bestalde, modari aplikatutako Iraunkortasun, Berrikuntza eta Artisautza Handiaren saria Leandro Cano diseinatzailearentzat izan zen, bere Menú bildumarako aurkezpen onenarako izendatua ere.

Azkenik, gaueko Ohorezko Saria Pedro del Hierrori eskaini zioten. Nacho Aguayok eta Alex Mirallesek jaso zuten, markako gizon eta emakumezkoen bildumen sormen zuzendari bezala.

Geure cookieak eta hirugarrenenak erabiltzen ditugu nabigazio-esperientzia hobetzeko.
Nabigatzen jarraitzean, ulertzen dugu gure cookie-politika onartzen duzula.